De Metacast: Waarom podcastluisteraars zo loyaal zijn

Er waren al een heleboel Amerikaanse dagelijkse nieuwspodcasts, maar ook in Nederland komen er steeds meer bij. De Dag is de meest recente, gemaakt door NPO Radio 1. Eerder dit jaar startte BNR samen met het Financiële Dagblad de Newsroom. In oktober 2017 was al NU.nl begonnen met Dit wordt het nieuws. Waarom podcastluisteraars zo interessant zijn? Je hoort het in De Metacast.

Door Fay Troost en Ingrid Woudwijk

Dat podcasts de moeite waard zijn wisten wij al, maar nu blijkt dit ook het geval voor adverteerders. Uit onderzoek van Wired bleek namelijk dat podcastluisteraars de “holy grail” voor adverteerders zijn: ze zijn betrokken, luisteren gemiddeld negentig procent een afleveringen en slaan de advertenties niet over. In deze podcast praten wij over podcasts en podcastluisteraars. Met elkaar, en met Amanda Brouwers. Zij doet een PhD in Ondernemende Journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen en heeft daarvoor haar eigen podcastproductiehuis opgezet: Podgront.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

1 thought on “De Metacast: Waarom podcastluisteraars zo loyaal zijn”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *